1177 formulärhantering

1177 formulärhantering är en nationell formulärtjänst som vårdgivare kan använda för att skicka formulär och enkelt följa upp svaren.

Tjänstens funktioner och användningsområden

I tjänsten går det att

  • använda formulär som del i ett flöde med andra tjänster (som ett led i en digital kallelse, eller guidning till tidbokning till exempel)
  • göra utskick till många mottagare samtidigt
  • dela en länk till formuläret så att invånare kan starta det själv (länken kan skickas som ett sms via e-post, läggas på en webbsida, delas via en QR-kod eller på andra sätt)
  • skapa användarvänliga formulär med en fråga per sida
  • använda en bild i en fråga
  • skapa resultat, till exempel summor eller medelvärden
  • exportera formulärsvar och resultat för vidare bearbetning i andra system.

Exempel på användningsområden:

  • uppföljning av psykisk ohälsa med standardiserade skattningsformulär
  • uppföljning av vårdaktiviteter
  • hälsodeklarationer 
  • uppföljning av levnadsvanor
  • kvalitetsregister.

1177 formulärhantering, kort introduktion (presentation)

Formulär

Standardiserade skattningsformulär och andra formulär.

Länkar till extern information om tjänsten

Kontakt

Hitta din förvaltnings kontaktperson.

Funktionsbrevlåda

Regional förvaltning