Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Patientnämnden - en resurs för dig inom vården

Alla ska få vård av god kvalitet och ett gott bemötande. Om du inte är nöjd kan du lämna synpunkter eller klaga. Du kan också komma med idéer och förslag på hur vården kan bli bättre. Kontakta i första hand den mottagning eller vårdenhet där du har fått vård och behandling. De har skyldighet att ta emot och bemöta dina synpunkter eller klagomål.

Träffa patientnämnden

.

När du skickar in ett klagomål eller en synpunkt till patientnämndernas kansli blir det en allmän handling.

Patientnämndernas kansli VGR behandlar dina personuppgifter vid kommunicering med myndigheten. Hanteringen av personuppgifter följer gällande dataskyddslagstiftning. Du kan läsa mer om hur vi behandlar dina uppgifter på
"Behandling av personuppgifter inom Västra Götalandsregionen".

Vid ytterligare frågor är du välkommen att kontakta: patientnamnden@vgregion.se

 

 

Senast uppdaterad: 2019-11-18 14:20