Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.

Gå direkt till huvudinnehållet

Beställ tolk från Taltjänst

Webbeställning

Kan tolken stanna längre än jag beställt?

Ibland tar ett möte längre tid än vad man bestälIt tolk till. Vi har tydliga regler för hur länge en tolk kan stanna.

Exempel: Du har bestälIt tolk mellan klockan 10.00·12.00. Cirka tio minuter innan den beställda tiden är slut påminner tolken om att tiden snart är slut. Om mötet behöver fortsätta ringer tolken till Tolkverksamhetens samordning och frågar om han eller hon kan stanna.

Prioriteringsordning för Tolkverksamheten i Västra Götaland

I dokumentet nedan kan du läsa vilka prioriteringar vi måste följa:

Prioriteringordning inom Tolkverksamheten i Västra Götaland


Senast uppdaterad: 2022-08-26 07:43