Inför ditt besök hos oss
Här finns information till dig som har fått en kallelse till oss.
Ta med till besök på mottagning
Ta med kallelsen och legitimation eller LMA-kort samt om du har högkostnads- eller frikort.
Tolk
Meddela i god tid före besöket om du behöver tolk.
Anmälan och betalning vid besök på mottagning
Anmäl dig i receptionen eller checka in via mobilen. Frikort gäller. Är du under 20 år eller har fyllt 85 år är besöket avgiftsfritt.
Digitalt vårdmöte
Du kan träffa oss via din mobil eller surfplatta i ett digitalt vårdmöte, istället för att komma till mottagningen. Välj en lugn och avskild plats med stabil internetuppkoppling. Använd hörlurar för bästa ljud och sekretess.
Omboka eller avboka din tid
Boka om eller avboka din tid så snart som möjligt om du inte kan komma, och minst 24 timmar innan avtalad tid för att slippa betala patientavgift. Logga in på 1177.se för att avboka, omboka eller skicka ett meddelande till oss. Om du uteblir från besöket utan att ha avbokat 24 timmar före avtalad tid får du en faktura, det gäller även kostnadsfria besök. Frikort gäller inte som betalning för uteblivet besök, och du får inte heller stämpel i högkostnadskortet.
Logga in på 1177.se
Logga in på 1177.se för att kontakta din mottagning när det passar dig. Du kan
till exempel omboka tid, få digitala kallelser, skriva egenremiss och läsa din journal.
Logga in direkt från din mottagnings sida på vår webb:
Sjukresa
Du kan ansöka om ersättning för kostnader för resor mellan ditt hem och
en vårdgivare. Du måste alltid betala en del av resan själv.
1177.se/sjukresor
Ledarhundar
I våra lokaler kan det finnas ledarhundar i tjänst.
Dofter
Vi ber dig att inte använda parfym eller andra starka dofter vid besök.
Vårdgaranti
Vårdgarantin anger hur länge du som längst ska behöva vänta på att få
kontakt med vården och få den vård som du behöver.
1177.se/vardgaranti