Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds av din webbläsare som exempelvis Internet Explorer 11. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Regionhälsan kansli Borås Ekenäsgatan 15, plan 8 504 55 Borås
Regionhälsan kansli Göteborg Besöksadress: Bergslagsgatan 2, 411 04 Göteborg Postadress: Regionens hus, 405 44 Göteborg Leveransadress: Södra Sjöfarten 11, 411 04 Göteborg
Notera att vi inte kan ta emot vårdärenden på denna adress.
Vi vill gärna veta vad du som patient eller närstående tycker om den vård du får. Dina synpunkter eller klagomål är viktiga för oss och hjälper oss att förbättra vår verksamhet.
Ibland händer det att missnöje och problem uppstår och då vill vi göra vårt bästa för att försöka reda ut problemet.
Ifall du inte är nöjd ska du i första hand kontakta berörd vårdpersonal eller verksamhetschefen på aktuell mottagning. Kontaktuppgifter hittar du på respektive mottagnings webbplats.
Läs mer på 1177.se om var du kan vända dig utanför Regionhälsan om du är missnöjd med din vård:
Om du upplever att någon har drabbats av, eller har riskerat att råka ut för en vårdskada kan du kontakta IVO (Inspektionen för vård och omsorg) och lämna uppgifter eller anmäla ett klagomål.
Inspektionen för vård och omsorg (IVO) kontrollerar att brister och missförhållanden i vården rättas till.
För att du enkelt ska kunna återkoppla till oss vad du tycker om ditt vårdbesök, genomför Regionhälsan digitala patientenkäter inom vissa verksamheter, via QR-kod via receptionist online. Alla svar är anonyma.