Fakturering och riktlinjer
En beviljad ansökan innebär att Arbetsmiljösatsningen står för de kostnader för arbetsmiljöinsatser / åtgärder som ni genomför (utifrån överenskommen plan).
Vid köp av tjänster som levereras av extern leverantör (ej Hälsan och Arbetslivet):
- Ni står själva som beställare och ni står för fakturan från leverantör, för att i efterhand internfakturera Hälsan och Stressmedicin gällande belopp.
- Som beställare ansvarar ni för att vald leverantör är upphandlad samt, när det är aktuellt, att program och deltagarlista finns.
- Kostnaderna ska vara skriftligt meddelade och fått ett OK innan köp och fakturering. Underlaget mejlas till: arbetsmiljosatsningen@vgregion.se
- Fakturan från leverantör skall bifogas internfakturan.
- Fakturering till Hälsan och Stressmedicin för 2024 års insatser måste ske senast den 31 december 2024.
Internfakturan skickas till:
Hälsan och Stressmedicin
FE 005, 405 83 GÖTEBORG
Ansvarsnummer: 59 000, I-kundnummer: 76001
Märk fakturan med
AMS2024 och det löpnummer som er ansökan fått, namn på er förvaltning, verksamhet, enhet/avd, samt aktivitet som genomförts.
Köp av extern leverantör går bra om det går i linje med VGR:s riktlinjer för köp av företagshälsovård, för mer information se Riktlinjer företagshälsovården.