Support, förändrings- och felanmälan

Support

 

Support privata bildproducerande utförare:                                         
Läs mer under Rutindokumentet Support privata bildproducerande utförare för att se vart du ska vända dig med din specifika fråga.

Ex: Behörigheter, åtkomst, utbildning, KIV, SITHS-kort, avtalsfrågor m.m

Rutindokument support-privata bildproducerande utförare

 

Applikationssupport:
För applikationsfrågor som gäller BFR Informationsvisare eller BFR Adminportal läs i första hand i lathundar alternativt kontakta din lokala it-support.

För olösta frågor vänligen kontakta BFR förvaltningen via bfr.forvaltning@vgregion.se

Felanmälan:                                                                                           
Privata bildproducerande utförare kontakta vänligen BFR förvaltningen via bfr.forvaltning@vgregion.se

 

Support inom VGR:
För mer information om support och felanmälan BFR klicka här:
Insidan/system A-Ö/BFR/Support och felanmälan

 

Anmälan teknisk applikationssupport GE (OBS! Gäller endast superusers).

OBS! Tänk på att vid ny release av ett webbaserat system är det viktigt att rensa cachen och cookies innan man börjar använda systemet för att få den bästa användarupplevelsen.  
Lathund för att rensa cache

 

Supportinformation SITHS kort
Tänk på att det är viktigt att ha i SITHS kortet innan du öppnar webbläsaren och loggar in i systemet.

Du kan läsa mer om SITHS kort, test av kort samt felsökning på denna sida: 
Support - eTjänstekort - Västra Götaland - eTjänstekort - Västra Götaland (vgregion.se)

Förändringsanmälan för BFR-anslutna system

Vid planerade förändringar/uppgraderingar i BFR anslutna system ombedes det systemets systemadministration återkoppla till och informera BFR Förvaltning om vilken förändring som ska genomföras.                 

Information bör komma BFR förvaltningen till handa senast 4 veckor innan planerad förändring.                                                                                  

Vissa förändringar/uppgraderingar kan kräva synkning av gemensamma tester för att undvika fel eller driftstörning efter genomförd förändring.

Skicka mail till bfr.forvaltning@vgregion.se

Anmälan teknisk applikationssupport GE (OBS! Gäller endast superusers).


 

Behörigheter


BFR-förvaltningen administrerar endast behörighet/åtkomst till Administrationsportalen. Behörighetsbeställningen för Samverkanstjänsten och Informationsvisaren administreras via behörighetsbeställningsportalen och hanteras av verksamheterna själva. För mera info gå till  Behörighetsbeställningsportal - VGR gemensamt (vgregion.se)

Gå in under respektive applikations checklista och läs vilken åtgärd som krävs för att få behörighet och åtkomst.

För mera info om behörighetsbeställning privata bildproducerande utförare läs mer under Rutindokument support-privata bildproducerande utförare

Länk till Behörighetsbeställningsportal - VGR gemensamt (vgregion.se)