3.15.4 Skapa en ny version av dokument

Avsnitt går igenom hur en deltagare med rollen medlem, administratör eller ägare kan skapa en ny version av ett dokument genom att ladda upp ett dokument med samma filnamn och filtyp.

Se avsnitt Versionshistorik för att läsa mer om hur versionshistorik fungerar.

Det är möjligt att skapa en ny version av ett dokument genom att antingen drag-och-släpp ett dokument till dokumentbiblioteket eller via Överför/Ladda upp genom att välja en fil med exakt samma filnamn och filtyp, till exempel .docx. 

  1. Lägg till dokument enligt någon av ovan angivna alternativ.
  2. En varningsruta kommer upp där du får välja ifall du vill:
    1. För sluten samarbetsyta: ersätta befintlig fil
    2. För öppen/standard samarbetsyta: lägga till fil.
  3. Om du vill ersätta/lägga till dokumentet bekräftar du genom att klicka Ok och dokumentet som lades till blir den senaste versionen av det dokumentet.

Observera att ett dokument med samma filnamn men inte samma filtyp kommer ses som två olika filer.