WebSesam
WebSesam hanterar beställning av de hjälpmedel och tjänster som Hjälpmedelscentralen levererar. WebSesam används av dig som är förskrivare och beställare av personliga hjälpmedel i VGR och kommunerna, oavsett driftsform. I webSesam kan du även hämta fakturaunderlag till hjälpmedelsfakturor från Hjälpmedelscentralen.
Mer information finns på Vårdsamverkans webbplats:
webSesam på vardsamverkan.se
Synpunkter och förslag till förbättringar av webSesam kan lämnas till: samordning.hjalpmedel@vgregion.se.
Logga in i webSesam
Crystal Reports
I Crystal Reports kan vårdgivare ta ut rapporter och statistikunderlag som rör den egna verksamheten, såsom kund- och förskrivarregister, fakturaunderlag och lagersaldon.
Information och inloggning Crystal Reports (vardsamverkan.se)
Support, instruktioner och guider för webSesam
Använd i första hand webSesam-manualen eller hjälpfiler som finns högst upp i bilden när du loggat in i webSesam eller de instruktioner och guider som finns på Hjälpmedelscentralens webbplats.
Instruktioner och guider på Hjälpmedelscentralens webbplats
För frågor om användarsupport, åtkomst och behörigheter kontakta Hjälpmedelscentralens kundtjänst.
E-postadress: info.hmc@vgregion.se
Telefon 010-473 80 80 knappval 4, vardagar 8-12.