Webbplatsen använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare. Vissa saker kan se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
E-tjänster är en service som invånaren kan använda för att uträtta olika ärenden via dator, mobil eller läsplatta. Tjänsterna gör delar av vården och Västra Götalandsregionen mer lättillgänglig, förenklar för invånaren och ökar deras delaktighet och tillgång till sin egen information.
1177 Vårdguidens e-tjänster Håll kontakt med invånaren digitalt. Asynkron chatt och möjligheten att skicka ut frågor och formulär. Invånaren får en samlad plats för kommunikation med vården.
Bild 2 av 6
Journal via nätet Gör journalinformation från Västra Götalandsregionens offentliga hälso- och sjukvård tillgänglig för invånare via 1177 Vårdguidens e-tjänster.
Bild 3 av 6
Stöd och behandling Stöd och behandling är en av 1177 Vårdguidens e-tjänster och används av vårdgivare i hälso- och sjukvård för att erbjuda invånare stöd- och bheandlingsprogram på nätet.
Bild 4 av 6
Mitt vårdmöte Erbjuder videomöten mellan patient och vårdgivare i en digital mottagning med hög kvalitet och på ett säkert sätt. E-tjänsten anpassas utifrån behov för att skapa bästa nytta för patienter och medarbetare.
Bild 5 av 6
Webbtidbok Webbtidbokning är en av tjänsterna på 1177 Vårdguiden och erbjuder invånaren att boka samt av- eller omboka en tid. Mottagningen styr själv vilka tider som ska synas och vad de ska heta.
Bild 6 av 6
Formulärhantering En tjänst för inhämtning av information från invånare som kan användas som ett komplement till övriga formulär i 1177 Vårdguidens e-tjänster.
Arbetsgruppen hanterar frågor inom omställning till digitala vårdtjänster. Här hittar du checklista för utveckling, införande och förvaltning av en e-tjänst inom hälso- och sjukvård.