Denna webbplats använder teknik som troligen inte stöds i din webbläsare, därför kan vissa saker se konstiga ut eller inte fungera. Vi rekommenderar att du byter till en modern webbläsare istället.
Gå direkt till huvudinnehållet

Digitala vårdmöten

 

Vi vill skapa smartare vårdmötestjänster som gör nytta för invånare och medarbetare. De ska vara anpassade till individuella behov och vara enkla att använda för alla, oavsett tid och plats.

Trots att det redan i dag finns många digitala vårdmötestjänster i drift upplevs det inte alltid som att de skapar rätt nytta för användarna. Därför är utgångspunkten för vårt arbete att först identifiera användarnas faktiska behov och sedan välja rätt teknik för att tillgodose dem. 

Vi använder oss av en metodik för kundbehovsdriven utveckling för att säkerställa delaktighet och nära samverkan. Under 2018 har vi inventerat användarbehoven och identifiera några lösningsidéer som har testats. Den eller de lösningar som skapar mest nytta för invånare och medarbetare kommer att etableras under 2019. Till exempel finns nu ett upphandlat och säkert verktyg på plats, för dem som vill möta patient via videomöten.

För att nytta för invånare och medarbetare ska uppstå räcker det inte att enbart etablera nya lösnignar. Verksamheterna behöver även utveckla sitt arbetssätt.

Senast uppdaterad: 2019-07-03 10:48