Kom igång med 1177 e-tjänster
Här kan du läsa mer om hur du ansluter din mottagning till e-tjänsterna på 1177.se.
Alla enheter inom offentlig vård samt enheter som har avtal med regionen kan ansluta sig till 1177 e-tjänster. Enhet och personal måste finnas i KiV. Personalen måste ha personliga e-tjänstekort (SITHS).
Minst två administratörer per mottagning bör utses och om dessa inte tidigare arbetat som administratörer för 1177 e-tjänster är utbildning obligatorisk. Det är den lokala administratörens uppgift att slutföra aktiveringen av mottagningen genom att göra alla mottagningens inställningar, bygga mallar och ärendetyper (dessa ska följa vår regionala standard). Lokal administratör hanterar även behörigheter och är den som ansvarar för utbildning av övrig personal på mottagningen.
Regionen har beslutat om ett basutbud av tjänster som ska erbjudas av samtliga mottagningar. Du kan läsa mer om vad som gäller för just din mottagning på sidan Rutiner och styrande dokument.
Utbildning via teams erbjuds, mer information och länk till anmälan finns på sidan Utbildning och manualer
Planera så att ni, efter utbildningen, har tid att slutföra aktivering och uppstart av mottagningen samt att utbilda övrig personal.
Tillhör enheten någon av Västra Götalands förvaltningar samordnar förvaltningens kontaktperson i vissa fall anslutning och utbildning. För mer information om hur anslutning och utbildning går till på just din förvaltning kontakta personen/funktionen i listan nedan.